سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور
     

        • تعرفه نرخ خدمات فنی - تخصصی انفورماتیک سال 1392 منتشر شد

          کد: 8176
          تاریخ: ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
          منبع خبر: روابط عمومی
          تعداد بازدید: 45393
          تعرفه نرخ خدمات فنی – تخصصی انفورماتیک سال 1392 سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منتشر شد.

           به اطلاع می‌رساند، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در اجرای وظایف محوله در ماده دوازده قانون پدیدآورندگان نرم‌افزار مبنی بر ساماندهی و نظم‌بخشی بازار تجاری رایانه‌ای کشور و همچنین اختیارات قانونی مطرح در بند 12 ماده 65 آیین‌نامه تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مصوب هیات محترم دولت، با موضوع تعیین مبانی قیمت‌گذاری خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعرفه نرخ خدمات فنی – تخصصی انفورماتیک سال 1392 را ارایه می‌دهد. ضمنا تعرفه خدمات هاستینگ متعاقبا اعلام خواهد شد.
          برای دریافت تعرفه اینجا کلیک کنید
          برای دریافت فایل محاسباتی تعرفه نرخ خدمات نرم‌افزار اینجا کلیک کنید.

          حسین
          24/09/1392  22:11
          پاسخ 7 0
          عرض سلام و ادب باز هم خداوند بزرگ را شاکر هستیم که بعد از چند ماه یا چند سال تعرفه قیمت رو عنایت فرمودید
          محمد مهدی رضایی
          18/10/1392  15:44
          پاسخ 5 0
          حقوق بیشتر شده که فایده ای نداره . چون ملاک حقوق اداره کار هست.
          چرا اکثرا تعرفه خدمات از 91 کمتر شده!!؟
          اینجوری تعرفه جدید داده نشه که بهتره
          حسین - ن
          25/10/1392  22:48
          پاسخ 2 0
          با سلام می شود تعرفه نصب نرم فزار و انجام تنظیمات بانک Sql server 2008 r2 و Restore کردن دیتا بروی بانک فوق را ذکر کنید. با تشکر
          عبدالهی
          27/10/1392  12:04
          پاسخ 18 1
          این نرخ ها فقط برای دلخوشی هستند نه؟؟
          سمت بنده (مدیر پروژه، معمار نرم افزار، مدیرمحصول ) هست
          در کار خودم دارای تخصص و رزومه قوی هستم
          حتی شرکت خودم رو هم با 12 نفر پرسنل دارم
          اما سوال بنده این هست:
          آیا کسی به فردی با شرایط بنده در شرکت های دولتی و غیر دولتی از مبالغ مشخص شده در فایل اکسل را به ازای هر نفر ساعت ( 1,197,000 تا 898,000 ) میپردازد؟؟؟
          یا میتوان با این مبالغ در بازار کار پروژه ای تعریف کرد که بنده هم بتوانم حقوق اینچنینی بپردازم؟؟
          در صورتی که جواب دوستان مثبت است... بنده و تیمم حاضر هستیم با %50 این مبالغ همکاری کنیم.
          j.abdollahi@gmail.com
          نجفی
          25/03/1393  00:53
          7 0
          خدمت دوستان گرامی باید عرض کنم، این قیمتها برای برآورد قیمت پروژه ای است که یک شرکت باید آنرا به انجام برساند.
          بله درست است قیمت 898,000 ریال برای هر ساعت کاری نامعقول است. اما توجه کنید که این عدد چگونه حاصل شده؟؟؟؟
          قیمت پایه هر ساعت در جدول حقوقی 125,000 ریال محاسبه شده که در آن 51,000 ریال به کارمند داده میشود و 95% دیگر هزینه های عملیاتی و غیرعملیاتی شرکت اضافه میشود (نظیر منشی، هزینه ابزار و کامپیوتر، و ... که در متن مربوطه توضیح داده شده)
          بنابراین 125,000 ریال برای هر ساعت بطور کامل به کارمند داده نشد!! دقت کنید.
          حال شرکت باید مبالغ مربوط به بیمه و همینطور مالیات و بخشی از پول بلوکه شده خود در بیمه و مالیات را با توجه به درصد تورم در کشور همچنین سود متعارف خود (حداقل 20%) را به این مبالغ اضافه کند که این ضریب 1.33 به مبلغ فوق ضرب میشود.
          ضمنا از آنجایی که افراد در شهرهای کلان هزینه های بیشتری بابت حمل و نقل، مسکن و خورد و خوراک پرداخت میکنند، ضریب 1.5 در شهرهای کلان محاسبه میشود.
          از آنجایی که کسب مهارت و تخصص افراد با تجارب آنها بدست می آید این مهم با ضریب اهمیت کار آنها سنجیده میشود. (یک کارگر ساده ساعتی 5 تومان میگیرد ولی یک کارگر ماهر ممکن است ساعتی 20 هزار تومان بگیرد)
          بنابراین ضریب مدیر پروژه 4 در مقابل ضریب برنامه نویس 2.8 قرار میگیرد.
          اگر بگوییم تمام اینها در محاسبه باید شرکت کنند چاره ای جز ضرب آنها در هم نداریم تا به عددی برسیم که هم شرکت تولید کننده نرم افزاری سود کند و هم افراد حرفه ای حقوق خوبی بگیرند و هم اینکه پروژه در وسط کار به خودی خود رها نشود.... (خیلی از پروژه ها به همین شکل یعنی عدم محاسبه درست حقوق ها یا منفعت شرکت زمین خورده و انجام نشده اند. بنده به شخصه در چندین پروژه ملی این مطلب را به وضوح دیده ام.)
          شاد و موفق باشید
          همکار - مهم
          30/10/1392  02:09
          پاسخ 0 0
          بن کارگری از شهریورماه 92 به مبلغ 500000 ریال تغییر کرد، که می بایست در فایل اکسل اصلاح شود.
          علی
          01/11/1392  15:35
          پاسخ 3 0
          با سلام
          چند مورد رو میخواستم عرض کنم:
          1-لطفا در هر بخش خدمات مثالی در مورد نحوه اعمال ضرایب بزنید تا ملموس تر باشد.مثلا نصب ویندوز (15000 تومان) با اعمال ضرایب مربوطه به تهران بزرگ و فوق دیپلم و ضریب شغلی و غیره شد 45000 تومان... درسته ؟یا اشتباه میکنم؟لطفا توضیح دهید.
          2 -لطفا تمام لیست قیمت خدمات را در قالب فایل اکسل هم ارائه نمایید .این مسئله بسیار برای راحتی استفاده از نرخنامه مهم می باشد.واگر فایل محاسباتی باشد که عالی خواهد شد.
          3- لطفا نرخ ها را اول سال اعلام نمایید. با تشکر فراوان
          زهرا
          03/06/1393  22:50
          0 0
          سلام
          من تعرفه خدمات نرم افزاری رو می خوام محاسبه کنم. اما مشکلی که هست نمونه ایکه در فایل excel وجود دارد تعرفه خدمات نرم افزاری (نفر ساعت - ریال) به ازای انواع تخصص رو مثلا برای رتبه شورای 1 هشتصو سی هزار ریال محاسبه کرده که با توجه به این که نرخ ساعت پایه خدمات نرم افزاری رو صدهزار ریال گذاشته این مقدار منطقی نیست؟!
          ضمنا رتبه شورا رو باید از کجا تعیین کنیم؟
          با سپاس
          ادمین
          08/06/1393  09:54
          پاسخ 0 0
          برای اطلاع از رتبه بندی شورا لطفا با شورای عالی انفورماتیک تماس بگیرید.
          محمد
          25/06/1393  00:48
          پاسخ 0 0
          سلام
          لطفا در هر بخش مثالی از محاسبات بزنید مطلب ملموس تر باشه.
          الان برای یک سال خدمات فنی سخت افزاری باید چه مبلغی دریافت کرد؟؟؟؟؟
    کلیه حقوق متعلق به سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور می باشد
    مجری طرح: پورتال سامان